Thursday, August 29, 2013

Cameron...after 10 years

Last week aku ada kursus kat Cameron. Duduk kat Hotel Heritage memang sangat best sebab terletak kat atas sekali. Siang malam sentiasa sejuk. Tak perlu aircond, kipas atau segala bagai sebab suasana memang sejuk sangat. Last aku jejak kat sini masa sebelum kawen dulu. Maknanya lebih kurang 10 tahun dulu. So, bila datang sini balik, sangatlah teruja.

 Aku suka tengok kaktus tapi malas nak tanam :p. So, just cuci-cuci mata bolehlah.
 Ni bilik yang kami menginap sepanjang kursus. Tapi harunya, aku tak ambik plak suasana kat luar
 Ni kat luar cafe Heritage. Cantik tak view dia?
 Apa kes aku ni
 Candid mengandid
 Ni konon-konon malas nak turun bawah sebab ladang teh ni curam gak
 Pewitt!!
 Akhirnya daku tergoda gak nak turun bawah. Senak perut naik tangga balik lepas snap sana sini
 Sekali sekala dapat ke tempat gini, memang best
Ni kat Ladang Strawberry Kampung Setia Cameron. Ladang ni milik orang Melayu. Jadinya, kalau nak beli strawberry jenis kering (jeruk yang manis), belilah kat sini. Lepas tawar menawar, dapatlah sebekas RM8. Sebabnya, cara nak buat memang penuh ramas-meramas. Kui..kui...Tak lalu nak beli kat pasar coz tak tau sape yang kluarkan.

Yang lain-lain macam fresh strawberry dan sayur, boleh beli kat bawah jer. Kat pasar Cameron. Korang boleh dapat 1 bekas besar (saiz bekas lebih kurang 2/3 kertas A4) dgn harga RM5 je. Manis dan fresh sangat walaupon dah bawak balik KL. Kalau banyak duit, dipersilakan beli kat ladang ni sebekas saiz 1/3 kertas A4 dgn harga RM7.

No comments:

Post a Comment