Tuesday, January 11, 2011

No More Breastpump??? Just Hand Express...

Lately ni aku pump susu (kekadang medela harmony, kekadang medela elektrik) tapi hasilnya sikit sangat. Dah hampir sebulan jadi macam tu. Kekadang cuma 1oz utk kedua-dua B. Sabtu lepas aku balik dgn 1 setengah oz susu dalam keadaan tertekan sangat. Lps asar, aku tergerak nak try hand express jer. Aku dapat lebih 4oz! Tapi memang penat sbb dah hampir 2 tahun aku tak guna skill tu.

Smlm pon cuma 1oz. Bila guna tgn jer, dapat lah 3-4 oz sekali session. Nampaknya aku macam kena ke zaman Wardatul dan Haider. Cuma aku masih nak try tukar soft fit breasheald kpd yang biasa jer (plastik). Susu kurang tumpah rasanya (andaian jer). Kalau tak, selamanya aku guna tangan. Nak kata susu tersumbat tidak la jugak. Cuma hyper tension kot. huhuhu... Ada sesape ke alami masalah mcm aku???

Whatever, aku bg link kepada sesape yg berminat nak guna skill hand express

4 comments:

  1. tension kut...ade kawan kat ofis yaya nie B dia dah rasa bengkak2 tp pump tak kuar..tension keje banyak..

    ReplyDelete
  2. mungkin gak yaya. kalu tak kuat, mmg bye2 azam nak susukan anak. tp tgk muka anak, terus dtg semangat. kesian...

    ReplyDelete
  3. kena try check juga kot2 pam rosak ke? saya pun pernah alami macam ni..

    ReplyDelete
  4. pam xde masalah. harmony tu cadang nak tukar dari jenis soft fit kpd plastik biasa. tp medela elektrik xde masalah. cuma saya mayb kurang serasi....

    ReplyDelete