Wednesday, July 21, 2010

SET BERSALIN TERBAIK?

Sejak akhir-akhir ni aku selalu dapat banyak pertanyaan tentang SET BERSALIN. Setelah aku lalui tiga kali pengalaman berpantang, kat sini ingin aku berikan sedikit pendapat secara peribadi.

Berikut aku senaraikan perkara yang aku ambil sepanjang aku berpantang anak ke-3:
1. Vitamin Amway (Calsium Magnesium dan B Complex) - untuk boost susu dan kurangkan rasa letih / stress (sampai sekarang aku guna)
2. Protein Amway 1 tin - untuk sembuhkan luka jahitan dengan cepat. Biasanya aku campur dengan Horlicks bagi sedap.
3. Higoat 4 kotak - untuk lawaskan buang air besar dan kalau anak kena jaundis, cepat sangat turun. Itu pengalaman aku lah. Rasanya pun sedap (lebih sedap dari susu lembu).
4. Krim mustajab halia (keluaran Herbs)- untuk sapu kat perut
5. Gamat Healin (warna merah tu) sebotol - juga untuk cepatkan penyembuhan luka jahitan
6. Minyak Herba dan Minyak Mustajab Nonaroguy
7. Set bersalin Amway (dah terbeli). Kalau takde pun takpe sebenarnya. Kebetulan aku dah ada 2 bengkung free dari Amway sebelum ni.

Aku lebih tekankan 6 item pertama sebab kita tak tau apa yang akan berlaku pada diri kita dan anak kita kelak. Dua anak pertama aku memang takde jaundis. Jadi dengan meriahnya aku guna set bersalin Amway sejak hari pertama. Tapi anak ketiga ada jaundis. Sudahnya aku start guna dah masuk minggu ke-3. Tapi saat aku stress dalam nursery Pusrawi sebab anak kena jaundis, Higoat memang betul-betul bantu aku. Cuma ini yang dapat aku kongsi. Apa-apa pun, ini sekadar pandangan peribadi. Lain orang, lain pendapat....

2 comments:

  1. Wahh bagus info iris. Saya dah order brg iris

    ReplyDelete
  2. Sharing is caring azrina :).

    p/s: Tak sabar nak try alfafa yg saya order. Lebih2 lg bila tau function dia yg lain2 selain boost susu.

    ReplyDelete